למידה בעת חירום
מהי משמעות המושג למידה סינכרונית?
למידה סינכרונית הינה למידה מקוונת דרך צ'אט.
סוג למידה זה יכול להתאפשר רק בצורה מקוונת.
בכך שאתם מחוברים לרשת, אתם יכולים להישאר בקשר עם המורה ועם שאר התלמידים.
לזה קוראים למידה סינכרונית כיוון שהמערכת מאפשרת לתלמידים לשאול את המורה או את שאר התלמידים שאלות מיידית דרך הודעות מיידיות.
מהי למידה אסינכרונית?
מצד שני יש לנו למידה אסינכרונית.
זה יכול להתאפשר גם כאשר אתם מחוברים לרשת וגם כאשר אתם לא.
למידה אסינכרונית היא למידה דרך הרשת, באימיילים ופורומים.
לתלמידים אין אפשרות לקבל הודעות מיידיות דרך הפורום הזה.
היתרון של למידה אסינכרונית היא שניתן לעשות הכול בקצב האישי שלך.
בין הצלצולים-Freeze
קרדיט: צוות חינוך חברתי וכישורי חיים במטח והקרן לקידום מקצועי בהסתדרות המורים
סִדרת רשת חדשה לבני נוער אשר עוסקת בחיים החברתיים שלהם, מעלה דילמות
כמו: איך מתמודדים עם לחץ חברתי, החיים בסטורי, האם לחשוף סוד של חברה ועוד
נושאים חשובים בחייהם של בני הנוער. הפעילות הינה באמצעות מצגות
אינטראקטיביות המאפשרות דיון מרחוק, הבעת דעה במגוון נושאים ועוד.
קהל יעד: ז'- ט'.
פעילויות מומלצות:
מה הלחץ (לחץ חברתי)– מצגת אינטראקטיבית העוסקת בלחץ חברתי בקרב בני נוער.
המצגת מבוססת על סרטון מתוך סדרת הרשת "פריז" והיא מיועדת להעלות למודעות
את המחשבות והרגשות שחש תלמיד החווה לחץ חברתי ולהציע דרכים להתמודדות.
חי בסטורי– מצגת אינטראקטיבית העוסקת בהישאבות של חלק מבני הנוער לרשתות
החברתיות. המצגת מבוססת על סרטון מתוך סדרת הרשת Freeze ,והיא מיועדת לסייע
לבני הנוער ללהיות מודעים לתפועה ולשלוט בה
הסוד– אחריות ונאמנות- מצגת אינטראקטיבית העוסקת בדילמה המתעוררת לעתים
בקרב בני נוער לגבי שמירת סוד של חבר/ה במצבים שיש בהם סיכון. המצגת מבוססת
והיא מיועדת להעלות למודעות את הדילמה על Freezeעל סרטון מתוך סדרת הרשת
כל היבטיה ולהציע דרכים להתמודדות.
פרזנטציה בריבוע- חינוך חברתי וכישורי חיים
קרדיט: צוות חינוך חברתי וכישורי חיים במטח והקרן לקידום מקצועי בהסתדרות המורים
פעילות באמצעות מצגות אינטראקטיביות המאפשרות דיון מרחוק, הבעת דעה במגוון
נושאים בחינוך חברתי וכישורי חיים ובחינוך אזרחי וחיים משותפים.
קהל יעד: ז'- יב'.
פעילויות מומלצות:
"יהיה בסדר"- על אחריות ואופטימיות- כיתות ז-ט– מצגת אינטראקטיבית אשר בוחנת
את המושג "יהיה בסדר" ואת הקשר שלו למושג האחריות. התלמידים בודקים את המושג בהקשרים שונים ורוכשים כלים לקבלת החלטות שקולה.
הגינות במנהיגות- כיתות ז-ט –מצגת אינטראקטיבית העוסקת בתכונות של יושר והגינות ובנחיצות של תכונות אלו במנהיג.
הטוב שבנתינה– כיתות ז-ט -מצגת חווייתית אינטראקטיבית שמיועדת להעלות את נושא
עשיית הטוב לשיח הכיתתי, במטרה לעודד ולגרות את התלמידים לפעול באופן חיובי
כלפי זולתם. במהלך הפעילות יעסקו התלמידים בהגדרות של מעשים טובים, ינסו לזקק
את הקריטריונים למעשה טוב, ולהבין מדוע אנשים פועלים בדרך טובה וחיובית עבור
אחרים.
יישוב סכסוכים- כיתות ז'- י'– מצגת אינטראקטיבית שמציגה ארבעה סיפורי סכסוכים
ומזמינה את התלמידים לנתח אותם לפי מהלך מובנה.
במהלך הניתוח התלמידים בוחנים את העמדות והצרכים של הצדדים המעורבים, מציעים אופציות לפתרון ומנסחים הסכם.
סטיגמות– כיתות ו'- ט'– מצגת בנושא סטיגמות, שמדגימה בדרך חווייתית כיצד אנו
שופטים אנשים על פי ההשתייכות הקבוצתית שלהם, בלי להכיר אותם כבני אדם.
הילקוט הדיגיטלי- חינוך חברתי וכישורי חיים
קרדיט: צוות חינוך חברתי וכישורי חיים במטח והקרן לקידום מקצועי בהסתדרות המורים
נושאים בחינוך חברתי וכישורי חיים ובחינוך אזרחי וחיים משותפים.
קהל יעד: ז'- יב'.
פעילויות מומלצות:
מילים יוצרות מציאות – עוצרים, חושבים,מכבדים- כיתות ה'- ח'– מצגת אינטראקטיבית שפותחה על ידי מטח ו- Google ישראל, בשיתוף משרד החינוך, במטרה לעודד שיח מכבד ברשת. המצגת מלווה בסרטונים שהופקו במיוחד עבור הפעילות, ובהנחיית נועה אלפנט, נציגת חברת .Google המצגת מספקת כלים לשיח סובלני, חיובי וענייני.
סובלנות לשונית– כיתות ז'- י'- מצגת אינטראקטיבית העוסקת בנושא סובלנות לשונית
ויחס מכבד כלפי שפות ומבטאים שונים.
צאו מעצמכם – אולי מישהו צריך אתכם- כלל התלמידים- פעילות מלווה לסרטון "צאו
מעצמכם- אולי משהו צריך אתכם?", שעוסק ברגישות לזולת
לאן נעלם הזמן?– כיתות ז'-ח'- יחידת מתוקשבת העוסקת בניהול זמן.
צאו מעצמכם – אולי מישהו צריך אתכם- כלל התלמידים- פעילות מלווה לסרטון "צאו
מעצמכם- אולי משהו צריך אתכם?", שעוסק ברגישות לזולת
פעילות בוואטסאפ
הסרטון הבא מעביר מסר קצר וענייני על הקשר בין וירוס הקורנה לערבות הדדית.
נלקח מתוך עמוד "לעלות חיוך" פייסבוק
נשלח מספר שאלות לדיון בקבוצה לאחר שליחת הסרטון:
▪ מהי ערבות הדדית עבורכם?
▪ מתוך הסרטון, מה הקשר לדעתכם בין הקורונה לערבות הדדית?
▪ האם ישנם היבטים נוספים שחשבתם עליהם מעבר לאלו אשר
הוצגו בסרטון?
▪ כיצד הייתם מיישמים זאת הלכה למעשה במצב הנוכחי כיום?
דוגמאות להודעות ווטסאפ נוספות:
מערכת שידורים לאומית בעברית:
https://pop.education.gov.il/online-learning/online-learning-hebrew/
מאגר הקלטות:
https://pop.education.gov.il/online-learning/vod-broadcasts
https://www.youtube.com/playlist?list=PLcVbSmGh8rTLF6IC1fu4STVxWYBzF4Yas
google meet - כלי לניהול שיעור סינכרוני - מומלץ!!!
הנחיות שימוש בתכנת google meet
חינם במסגרת המשתמש של רשת עמל או במסגרת חשבון מחוזי - באופן זמני – עד לתאריך 1 ביולי 2020
עד 250 משתתפים לשיחה
אין הגבלת זמן (מומלץ עד 45 דקות)
סיומת משתמש עמל:
hd.amalnet.k12.il@
סיומת משתמש מחוזי:
edu-haifa.org.il@
zoom - כלי לניהול שיעור סינכרוני
הנחיות שימוש בתכנת זוום עד 100 משתמשים לשיחה - כרגע חינם בעקבות המצב.
כלים לניהול למידה א-סינכרונית
סביבות למידה
סביבות למידה בענן
- לכניסה לסיבת moodle יש ללחוץ על הלינק – מומלץ!!!
RSS למידה לעת חירום- מופעל ע"י משרד החינוך
כלים חשובים
- כלים למידה סינכרונית
- כלים למידה א-סינכרונית
- אתרי למידה כללים
- אתרי למידה לפי תחומי דעת
- ספרים דיגיטליים
- כלים להיבחנות
הנדסת תכנה |
appschool לימודי תכנה און-ליין – אסף עמיר – מומלץ!!! |
ביולוגיה |
|
פיזיקה | |
מתמטיקה | |
כימיה | |
אזרחות | |
ספרות | שיעור פתוח |
הסטוריה | |
תנך | שיעור פתוח |
יזמות | |
לשון | |
אנגלית | |
הפוגה | אפליקציות להפוגת המתח |