למידה בעת חירום

 

מערכת שבועית 

מערכת ז
מערכת ח
מערכת ט
מערכת י
מערכת יא
מערכת יב
מערכת יג
מערכת יד

 

מהי משמעות המושג למידה סינכרונית?

למידה סינכרונית הינה למידה מקוונת דרך צ'אט.

סוג למידה זה יכול להתאפשר רק בצורה מקוונת.

בכך שאתם מחוברים לרשת, אתם יכולים להישאר בקשר עם המורה ועם שאר התלמידים.

לזה קוראים למידה סינכרונית כיוון שהמערכת מאפשרת לתלמידים לשאול את המורה או את שאר התלמידים שאלות מיידית דרך הודעות מיידיות.

מהי למידה אסינכרונית?

מצד שני יש לנו למידה אסינכרונית.

זה יכול להתאפשר גם כאשר אתם מחוברים לרשת וגם כאשר אתם לא.

למידה אסינכרונית היא למידה דרך הרשת, באימיילים ופורומים.

לתלמידים אין אפשרות לקבל הודעות מיידיות דרך הפורום הזה.

היתרון של למידה אסינכרונית היא שניתן לעשות הכול בקצב האישי שלך.

 

בין הצלצולים-Freeze

קרדיט: צוות חינוך חברתי וכישורי חיים במטח והקרן לקידום מקצועי בהסתדרות המורים
סִדרת רשת חדשה לבני נוער אשר עוסקת בחיים החברתיים שלהם, מעלה דילמות
כמו: איך מתמודדים עם לחץ חברתי, החיים בסטורי, האם לחשוף סוד של חברה ועוד
נושאים חשובים בחייהם של בני הנוער. הפעילות הינה באמצעות מצגות
אינטראקטיביות המאפשרות דיון מרחוק, הבעת דעה במגוון נושאים ועוד.
קהל יעד: ז'- ט'.

פעילויות מומלצות:
מה הלחץ (לחץ חברתי)– מצגת אינטראקטיבית העוסקת בלחץ חברתי בקרב בני נוער.
המצגת מבוססת על סרטון מתוך סדרת הרשת "פריז" והיא מיועדת להעלות למודעות
את המחשבות והרגשות שחש תלמיד החווה לחץ חברתי ולהציע דרכים להתמודדות.

חי בסטורי– מצגת אינטראקטיבית העוסקת בהישאבות של חלק מבני הנוער לרשתות
החברתיות. המצגת מבוססת על סרטון מתוך סדרת הרשת Freeze ,והיא מיועדת לסייע
לבני הנוער ללהיות מודעים לתפועה ולשלוט בה

הסוד– אחריות ונאמנות- מצגת אינטראקטיבית העוסקת בדילמה המתעוררת לעתים
בקרב בני נוער לגבי שמירת סוד של חבר/ה במצבים שיש בהם סיכון. המצגת מבוססת
והיא מיועדת להעלות למודעות את הדילמה על Freezeעל סרטון מתוך סדרת הרשת
כל היבטיה ולהציע דרכים להתמודדות.

 

פרזנטציה בריבוע- חינוך חברתי וכישורי חיים

קרדיט: צוות חינוך חברתי וכישורי חיים במטח והקרן לקידום מקצועי בהסתדרות המורים
פעילות באמצעות מצגות אינטראקטיביות המאפשרות דיון מרחוק, הבעת דעה במגוון
נושאים בחינוך חברתי וכישורי חיים ובחינוך אזרחי וחיים משותפים.
קהל יעד: ז'- יב'.
פעילויות מומלצות:

"יהיה בסדר"- על אחריות ואופטימיות- כיתות ז-ט– מצגת אינטראקטיבית אשר בוחנת
את המושג "יהיה בסדר" ואת הקשר שלו למושג האחריות. התלמידים בודקים את המושג בהקשרים שונים ורוכשים כלים לקבלת החלטות שקולה.

הגינות במנהיגות- כיתות ז-ט –מצגת אינטראקטיבית העוסקת בתכונות של יושר והגינות ובנחיצות של תכונות אלו במנהיג.

הטוב שבנתינה– כיתות ז-ט -מצגת חווייתית אינטראקטיבית שמיועדת להעלות את נושא 
עשיית הטוב לשיח הכיתתי, במטרה לעודד ולגרות את התלמידים לפעול באופן חיובי
כלפי זולתם. במהלך הפעילות יעסקו התלמידים בהגדרות של מעשים טובים, ינסו לזקק
את הקריטריונים למעשה טוב, ולהבין מדוע אנשים פועלים בדרך טובה וחיובית עבור
אחרים.

יישוב סכסוכים- כיתות ז'- י'– מצגת אינטראקטיבית שמציגה ארבעה סיפורי סכסוכים
ומזמינה את התלמידים לנתח אותם לפי מהלך מובנה.

במהלך הניתוח התלמידים בוחנים את העמדות והצרכים של הצדדים המעורבים, מציעים אופציות לפתרון ומנסחים הסכם.

סטיגמות– כיתות ו'- ט'– מצגת בנושא סטיגמות, שמדגימה בדרך חווייתית כיצד אנו
שופטים אנשים על פי ההשתייכות הקבוצתית שלהם, בלי להכיר אותם כבני אדם.

 

הילקוט הדיגיטלי- חינוך חברתי וכישורי חיים

קרדיט: צוות חינוך חברתי וכישורי חיים במטח והקרן לקידום מקצועי בהסתדרות המורים
נושאים בחינוך חברתי וכישורי חיים ובחינוך אזרחי וחיים משותפים.
קהל יעד: ז'- יב'.
פעילויות מומלצות:
מילים יוצרות מציאות – עוצרים, חושבים,מכבדים- כיתות ה'- ח'– מצגת אינטראקטיבית שפותחה על ידי מטח ו- Google ישראל, בשיתוף משרד החינוך, במטרה לעודד שיח מכבד ברשת. המצגת מלווה בסרטונים שהופקו במיוחד עבור הפעילות, ובהנחיית נועה אלפנט, נציגת חברת .Google המצגת מספקת כלים לשיח סובלני, חיובי וענייני.

סובלנות לשונית– כיתות ז'- י'- מצגת אינטראקטיבית העוסקת בנושא סובלנות לשונית
ויחס מכבד כלפי שפות ומבטאים שונים.
צאו מעצמכם – אולי מישהו צריך אתכם- כלל התלמידים- פעילות מלווה לסרטון "צאו
מעצמכם- אולי משהו צריך אתכם?", שעוסק ברגישות לזולת

לאן נעלם הזמן?– כיתות ז'-ח'- יחידת מתוקשבת העוסקת בניהול זמן.

צאו מעצמכם – אולי מישהו צריך אתכם- כלל התלמידים- פעילות מלווה לסרטון "צאו
מעצמכם- אולי משהו צריך אתכם?", שעוסק ברגישות לזולת

 

פעילות בוואטסאפ

 

הסרטון הבא מעביר מסר קצר וענייני על הקשר בין וירוס הקורנה לערבות הדדית.
נלקח מתוך עמוד "לעלות חיוך" פייסבוק
נשלח מספר שאלות לדיון בקבוצה לאחר שליחת הסרטון:
▪ מהי ערבות הדדית עבורכם?
▪ מתוך הסרטון, מה הקשר לדעתכם בין הקורונה לערבות הדדית?
▪ האם ישנם היבטים נוספים שחשבתם עליהם מעבר לאלו אשר
הוצגו בסרטון?
▪ כיצד הייתם מיישמים זאת הלכה למעשה במצב הנוכחי כיום?

 

דוגמאות להודעות ווטסאפ נוספות:

 

 

 

עדכון 5.5.2020

תלמידים והורים יקרים,
בהתאם להנחיות משרד הבריאות ומשרד החינוך, תלמידי שכבות יא ו-יב חוזרים ללימודים החל מיום שלישי 05.05.2020.
מערכת החינוך נותנת בשלב זה עדיפות לתגבורים לקראת הבגרויות לשכבות אלו.
השכבה שלנו-שכבת י' תמשיך בלמידה מרחוק. הלמידה המקוונת הינה חובה חינוכית, ועל התלמידים להשתתף בכל השיעורים ולמלא אחר המטלות בכל המקצועות.
המורים, אשר מכינים את השכבות הבוגרות לקראת הבגרויות, מלמדים גם בשכבת יוד, ולכן ייתכן כי חלק מהשיעורים בשכבה שלנו לא יערכו עקב חפיפה בשעות הלימוד של אותם המורים.
חשוב לציין כי שכבת יוד נמצאת בשלבים האחרונים של המשימות הלימודיות לשנת הלימודים הנוכחית, כולל מטלות ה-30% שהן חלק מציון הבגרות במקצועות השונים. השלמת המשימות אשר נותרו תמשיך להתבצע וזאת ללא קשר לחזרה ללימודים של השכבות הבוגרות.
צוות המחנכים, יחד איתי ועם יועצת השכבה יפעת, עומדים לרשותכם בכל שאלה.
ושוב תודה על שיתוף הפעולה בינינו למען התלמידים.
בברכה טלי אברהם רכזת השכבה.

עדכון 19.4.2020

תלמידים והורים יקרים,

מקווה שכולם בריאים ושאתם שומרים על עצמכם ועל בני משפחותיכם. חופשת הפסח הסתיימה, ולצערנו, אנו עדיין בעיצומו של מצב חירום עולמי שאיננו יודעים מתי יסתיים.
ביום ראשון, 19.4.20 ,אנו חוזרים למערכת למידה מרחוק. המערכת תוכננה לתגבורים לימודיים לקראת הבגרויות ולעמידה ביעדים שהוצבו ע"י משרד החינוך.

יום הלימודים יחל בשעה 09:00/10:30  ,לכל כיתה התפרסמה מערכת שעות שבועית אותה ניתן לראות באתר בית הספר – "למידה בעת חרום" בכתובת למידה בחירום

תלמידי שכבות י"א-י"ב ייגשו לבחינות בגרות חיצוניות בין התאריכים 22.6.20  עד ה- 27.7.20 .הבחינות החיצוניות יהיו במקצועות: מתמטיקה, אנגלית, לשון, מקצוע רב מלל אחד

ומקצוע מדעי אחד על-פי החלטת ביה"ס.
בשאר מקצועות הלימוד יהפוך הציון הבית ספרי לציון הבגרות. הציון הבית ספרי יקבע על-פי מטלות שניתנות לתלמידים ועל-פי תפקוד מלא עד לסיום שנת הלימודים והוא כולל נוכחות פעילה בשיעורים המקוונים.

תלמידי שכבת י' יסיימו את כל המטלות הנדרשות לבגרות הפנימית בהשכלה כללית (בתושב"ע ובחינוך תעבורתי) ובהיקף של %30 במקצועות: היסטוריה, תנ"ך ולשון.

הציונים יינתנו לתלמידים בהתאם לנוכחות פעילה בשיעורים המקוונים ולהגשת המטלות שידרשו להגיש.

כל התלמידים מתבקשים להיכנס לשיעורים המקוונים ולהגיש את המטלות השונות כדי להבטיח שהציון שיוגש
למשרד החינוך יהיה הציון המיטבי ביותר עבורם.

עדכון 15.3.2020
הורים יקרים,
אני מבקשת את עזרתכם בשמירה על שגרת החיים והלימודים של התלמידים, הכוללת: שעות שינה מקובלות והשתתפותם של התלמידים בכל השיעורים.

כדי לייעל את הלמידה יש להקפיד על יצירת אווירת לימודים באמצעות ספרי לימוד, מחברת, כלי כתיבה, ישיבה ליד שולחן ופתיחת מצלמות כדי לאפשר יצירת קשר ישיר

ואישי יותר עם המורים. 

הצוות החינוכי של ביה"ס – המורים, המחנכים, היועצות ואני עומד לרשותכם וניתן לפנות אליו בכל בעיה, קושי או מצוקה.
בשבוע הבא ובשבוע שאחריו יתקיימו טקסי יום הזיכרון לשואה ולגבורה ויום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. חשוב מאוד שהילדים יכבדו את הימים הללו וייקחו חלק בשיעורים המתוכננים. 
אני בטוחה שבכוחות משותפים נצלח את התקופה הזו, ונצא ממנה מחוזקים. חשוב מאוד לשמור על שגרה ועל אופטימיות.
מאחלת לכולכם סופ"ש בריא ורגוע, ומקווה לפגוש אתכם במהרה בבית הספר.
שלכם תמיד

אילנה שטרהל

מנהלת ביה"ס הרב תחומי למדעים ולאמנויות חדרה

 

 

שאלון מה נשמע: הנכם מתבקשים למלא טופס זה על בסיס יומי עד השעה 14:00

 

מערכת שידורים לאומית בעברית:

https://pop.education.gov.il/online-learning/online-learning-hebrew/

מאגר הקלטות:

https://pop.education.gov.il/online-learning/vod-broadcasts

 

google meet - כלי לניהול שיעור סינכרוני - מומלץ!!!

הנחיות שימוש בתכנת google meet
חינם במסגרת המשתמש של רשת עמל או במסגרת חשבון מחוזי - באופן זמני – עד לתאריך 1 ביולי 2020
עד 250 משתתפים לשיחה
אין הגבלת זמן (מומלץ עד 45 דקות)

סיומת משתמש עמל:
hd.amalnet.k12.il@

סיומת משתמש מחוזי:
edu-haifa.org.il@

zoom - כלי לניהול שיעור סינכרוני

הנחיות שימוש בתכנת זוום עד 100 משתמשים לשיחה - כרגע חינם בעקבות המצב.

כלים לניהול למידה א-סינכרונית

סביבות למידה

סביבות למידה בענן

  • לכניסה לסיבת moodle יש ללחוץ על הלינק – מומלץ!!!
  • לכניסה לסביבת G Suite  ( באמצעות חשבון מייל ארגוני שהונפק לתלמידים ולמורים) יש ללחוץ על הלינק ולעקוב אחר ההוראות .
    כל מורה יכול להכין כיתה בגוגל קלאסרום ולהזמין את התלמידים אליה.
  • לכניסה לסביבת אופיס 365 ( באמצעות סיסמה אחידה לכל תלמיד) יש  ללחוץ על הלינק ולעקוב אחר ההוראות ( כולל סרטון) 

RSS למידה לעת חירום- מופעל ע"י משרד החינוך

לומדים ומשתפים מרחוק – לינק

הענן החינוכי- לינק

כלים חשובים

 

google meet

שימוש בכלי גוגלmeet

מדריך zoomzoom

התחברות לzoom באמצעות ססמה משרד החינוך

אתר zoom

שינוי הגדרות zoom

מדריכים של זוום במשרד החינוך

טיפים לעבודה עם zoom

ניהול שיעור מקוון ב teamsMicrosoft_Teams_logo

מדריך לניהול שיעור מקוון ב teams

עבודה בקבוצות teams

מדריך webexwebex-meetings-logo

webex של cisco

הדרכה בנושא כיתה מקוונת במשובמשוב

כיתה מקוונת במשוב

השוואה בין מערכות לשידורים סינכרוניים

כלי classroomscreen לוח וירטואלי

classroom screen מדריך ללוח דיגיטלי לניהול שיעור

המלצות

כלים גדולים קטנים – אפרת מעטוף – מומלץ!!!המלצות

 

loom כלי להקלטת מסך+מצלמה+קול

edutube כלי הוספת שאלות לסרטון

 
 padlet כלי דיגיטלי המאפשר לאסוף
תשובות תלמידים במסך אחד

mindmup כלי דיגיטלי ליצירת מפת חשיבה שיתופית בה ניתן להוסיף לכל מושג פירוט נרחב.

word cloud כלי דיגיטלי המאפשר ליצור ענן מילים בצורות שונות

יצירת גלגל אפשרויות flippity בתחומים שונים