על בית הספר

מתעניינים בבית הספר? רוצים להכיר את הצוות? כאן תוכלו למצוא את כל המידע אודותינו.
במידה ויש עוד שאלות אתם תמיד מוזמנים ליצור איתנו קשר.

ביה"ס הרב תחומי חדרה הוא בית ספר תיכון מקיף שש שנתי. ביה"ס בחר להתמקד בשני תחומים: מדעים ואמנויות. בהוראת המדעים מושם דגש על מקצועות מובילים כגון: מתמטיקה, פיסיקה, מדעי המחשב, מדעי הטבע (ביולוגיה, כימיה), חשמל ואלקטרוניקה. בתחום האמנויות מוצעים לתלמידים מקצועות התמחות בתחומים הבאים: אמנות , עיצוב, מחול, תיאטרון ותקשורת.

לביה"ס שלושה דגלים מרכזיים:

חינוך לערכים – ביה"ס הינו קודם וראשית לכל בית חינוך הרואה בחינוך בני הנוער הבאים בשעריו מטרה עיקרית: חינוך לסובלנות, עזרה הדדית, אזרחות טובה, אהבת הארץ והכרת המסורת היהודית. נושאים אלו שזורים הן בתוכניות הלימודים והן בתוכנית החברתית הענפה המתקיימת בביה"ס בכל שכבות הגיל.

עידוד למצוינות – בביה"ס פותחו מסלולי מצוינות לתלמידים החל מחט"ב ועד לסיום לימודיהם בחט"ע. בחט"ב מיושמת תוכנית טלמד"ע – הטכניון לפיתוח המתמטיקה והמדעים. בחט"ע מוצעים לתלמידים מצטיינים מסלולים מואצים במתמטיקה ,אנגלית, ומדעי המחשב. לצד פיתוח המסלולים המואצים ממשיך ביה"ס לשמר ולטפח אקלים חינוכי המצטיין בפתיחות רבה וביצירת מסגרת תומכת המאפשרת לכל תלמיד למצות את מיטב יכולותיו.

מוגנות – בראש ובראשונה רואה ביה"ס עצמו אחראי לספק לבאים בשעריו סביבה לימודית שקטה ומוגנת שבה יוכל ללמוד.כדי שנוכל לשמור על שגרת יום מוגנת ובטוחה נבנה תקנון ביה"ס וצוות המורים והתלמידים נדרש לקיימו ולשמור על כלליו. אין ספק כי שפה אחידה וברורה משמעותה סביבה מכובדת ומכבדת המאפשרת לכל באי ביה"ס, מורים, עובדים ותלמידים למלא את תפקידם על הצד הטוב והבטוח ביותר.

השילוב של אכסניה מפוארת , מרחב מחייה , צוות מקצועי מסור ומיומן ויחס אישי חם מבטיחים לכל תלמיד חוויה לימודית נעימה בתנאי לימוד אופטימליים.

דבר המנהלת

תלמידים והורים יקרים,

ביה"ס הרב תחומי למדעים ולאומנויות הינו בית ספר מקיף שש שנתי המגדיר עצמו כבית חינוך שתפקידו לחנך וללמד את הבאים בשעריו ולעזור בעיצוב דמותם כבוגרים משמעותיים וכבוגרים התורמים לעצמם ולחברה.

בביה"ס לומדים למעלה מ-2,200 תלמידים בשלוש חטיבות: חט"ב, חט"ע ומכללה לטכנאים והנדסאים.

בשנה האחרונה בעקבות מגפת הקורונה העולם כולו מתמודד עם אתגרי החינוך והלמידה בדרך שונה מזו המוכרת לנו, וכך גם אנחנו. לפיכך לקראת שנת הלימודים תשפ"ב, תהליך ההכוון של תלמידי כיתות ט' התבצע באופן מקוון בשיעורי החינוך, וגם הבית הפתוח ייערך ב – 22/02/2021 באופן מקוון. אנו עושים ונעשה כמיטב יכולתנו כדי להנגיש גם בצורה מקוונת  את מבנה הלימודים בחט"ע ואת מקצועות הבחירה על הצד הטוב ביותר.

אנו מאמינים כי הישגים לימודיים מהווים קרש קפיצה להצלחה בכל תחומי החיים הבוגרים, וזו הסיבה שאנו מאפשרים לכל תלמיד למצות את יכולתו במבחר גדול של מקצועות בחירה ולשלב תחומי עניין שונים במטרה להגיע להישגים לימודיים מרביים. נוסף על כך, אנו מאמינים כי הצלחה אישית תהיה שלמה רק אם היא תלווה בהקניית השכלה רחבה לתלמידינו, ותלווה בעידודם להיות גורם התורם לסביבתם החברתית (בביה"ס, בבית, בקהילה ובמדינה) תוך הכנתם לחיים הבוגרים במאה ה-21.

תלמידים יקרים, אני מבקשת שבבואכם לבחור את מגמת הלימוד בחט"ע, תשקיעו מחשבה, תתייעצו ותקבעו לעצמכם מטרות ויעדים לעתיד לבוא.

אין ספק שבחירה בתחומי המדעים או המקצועות הטכנולוגיים השונים המוצעים לכם יפתחו בפניכם הזדמנויות אקדמיות, ויקנו לכם בונוסים גבוהים, במיוחד במוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל ובעולם.

מיצוי היכולת האישית ובחירת תחומי העניין שלכם הם חלק מתהליך ההתבגרות ולקיחת אחריות אישית, ואנו נהיה פה בשבילכם כדי לעזור לכם בהשגת המטרות שתציבו בפניכם.

צוות המחנכים והמורים בביה"ס שמו לעצמם מטרות שבוגרי ביה"ס:

  • יהיו אנשים נאמנים לעצמם, עמם ומדינתם, בעלי יכולת ללמוד באופן עצמאי, סקרנים ושואלי שאלות.
  • יקבלו החלטות מתוך שיקול דעת ובחירה לאחר לימוד ובדיקת העובדות.
  • יכירו את מורשת העם היהודי, ארון הספרים היהודי, המנהגים, התרבות וההיסטוריה תוך פיתוח גאווה והרגשת שייכות ישראלית ויהודית.
  • יפתחו סובלנות לדעות האחר ויכירו בחופש הביטוי כחלק מהתשתית הדמוקרטית מתוך כבוד הזכויות וקבלה של בני האדם באשר הם.
  • יחונכו חינוך למיצוי המצוינות האישית של כל אחת ואחד בתחומים השונים- לימודי, חברתי וערכי.

מתפיסה חינוכית ערכית זו נגזרות פעילויות רבות הקשורות לתחום החברתי: מחויבות אישית, לימודי של"ח, הכנה לצה"ל, חשיפה למופעי תרבות (בתחום התיאטרון, הקולנוע והמחול ובפעילויות נוספות).

 

מבני ביה"ס נבנו מתוך חשיבה על רווחת התלמיד ומשתרעים על שטח של כ-50 דונם. לכל שכבת גיל מבנה עצמאי המשמש כבית שכבה. בביה"ס אשכול פיס, אולם ספורט, מגרשי כדורגל וכדורסל, ספריה, מעבדות משוכללות, מזנון, חצרות ומרחבים, המאפשרים למרות גודלו של ביה"ס מרחב מחיה, הנחוץ כל כך ליצירת סביבה לימודית תומכת וידידותית לכל אחד מהתלמידים.

בשעות אחה"צ מוצעות לתלמידים פעילויות העשרה רבות בתחומים שונים כשגולת הכותרת היא פעילות מרכז היזמות לתלמידים המתעניינים בתחומי פיתוח אפליקציות, ביומד וניומדיה. פעילויות נוספות הן נבחרות ספורט ותגבורים לימודיים.

המוטו של ביה"ס הוא "מצוינות כערך ואהבה כדרך", וצוות ביה"ס ישמח לעמוד לרשותכם, לעזור ולייעץ בבחירת מסלולי הלימוד השונים, המוצעים בפניכם בחוברת זו.

 

בברכת בריאות טובה ובחירה מושכלת, 

אילנה שטרהל

מנהלת ביה"ס

לידיעתך!

ההנחיות בידיעון זה מנוסחות בלשון זכר ומכוונות לתלמידות ולתלמידים כאחד.

מטרות ביה"ס

(ה"אני מאמין" הבית ספרי)

 

  1. לעודד שאיפה למצוינות אישית, חינוכית, ערכית וחברתית.
  2. לטפח את האמון באיכותו המוסרית והלימודית של התלמיד.
  3. לחנך דור צעיר ועצמאי, המסוגל לקבל על עצמו אחריות לאומית וחברתית כמי שעתיד לקבוע את פני המדינה בעתיד.
  4. להכין את התלמיד לקראת בחינות הבגרות ברמות השונות ולהביא למיצוי יכולותיו בהתאם לכישוריו וליכולתו האישית.
  5. לחזק את החוסן האישי ואת יכולת ההתמודדות עם אתגרים לימודיים ועם אתגרי החיים.
  6. להכשיר את התלמיד לחיים במאה העשרים ואחת.
  7. לעודד אצל התלמיד את האוטונומיה ואת הסקרנות האינטלקטואלית.
  8. להכיר לתלמיד את מורשת העם היהודי תוך פיתוח גאווה והרגשת שייכות ישראלית ויהודית.

 

להגשמת המטרות עומדים לרשות ביה"ס האמצעים הבאים:

  • צוות מורים מיומן ומנוסה המעניק יחס אישי וחם בשילוב חוויה לימודית ונעימה.
  • אוזן קשבת לטיפול מידי בפתרון כל בעיה אישית ולימודית.
  • גישה חינוכית מתקדמת ודינמית תוך שימת לב לכל תלמיד.
  • סביבה לימודים מטופחת, עתירת משאבים וטכנולוגיה.
  • אקלים חינוכי תומך.

 

החינוך החברתי הערכי בבית הספר

הפעילות החברתית בבית ספרנו עשירה, מגוונת ופועלת לפיתוח אישיותו, כישוריו ותחומי התעניינותו של התלמיד והפיכתו לאזרח מועיל, מעורב ותורם לקהילה.

התפיסה החינוכית העומדת ביסוד התכנית החברתית-ערכית דוגלת בשילוב בין הציר הלימודי לבין הציר הערכי ובחיזוק הקשר שבין רכישת ידע רחב ומעמיק בתחומי הדעת השונים לבין חינוך לערכים, למוסר ולמידות טובות. העיסוק בסוגיות ערכיות מטפח כישורים אישיים, בין אישיים וחברתיים, ומקנה כלים שונים לחיים. החינוך הערכי מחבר את התלמידים להיסטוריה, לתרבות ולמורשת שלנו, מעצב זהות אישית, חברתית ותרבותית ומכשיר לאזרחות מועילה, מעורבת ותורמת לקהילה ולסביבה במדינה דמוקרטית.

לביה"ס שלנו מסורת ארוכה, עשירה ומגוונת של פעילות חברתית-ערכית שמטרותיה גיבוש עולם ערכים הדוגל במימוש אחריות, בערבות הדדית, ביוזמה ובנתינה, בדגש על כבוד האדם וחיזוק החוסן הנפשי, שיסייעו בקבלת הכרעות במגוון מצבים ויתרמו לצמיחתו החברתית והמוסרית של התלמיד, להעלאת תחושת המוטיבציה, לשיפור ההישגים ולהגברת תחושת העצמאות והשייכות. 

מתפיסה חינוכית ערכית זו נגזרת תכנית חברתית-ערכית שנתית עשירה ומגוונת הכוללת:

  • שיעורי חינוך בכל שכבה במגוון נושאים בהתאם לתוכנית הייעוצית, עיסוק באקטואליה, בחגים ובמועדים הקשורים בתרבות ובמסורת ישראל.
  • שילוב שיח ערכי בתחומי הדעת השונים ובאורח החיים הבית ספרי.
  • עיסוק בנושא השנתי "שותפות ואחדות". בסיס הנושא הוא השיתוף והאחדות בחברה  הישראלית על כל גווניה וחלקיה. חיזוק אבני היסוד בחברה והמצפון המוסרי שלה: קירוב  הלבבות, האחריות, הערבות ההדדית ותחושת השייכות, ובמיוחד בשנה מיוחדת זו.
  • הכנה לשירות משמעותי בצה"ל.
  • דגש על ערכים נבחרים: ערך המצוינות, ערך האחריות, ערך החוסן הנפשי ומגוון ערכים נוספים שייבחרו.
  • טיולים להכרת חבלי הארץ השונים והחינוך לאהבת הארץ.
  • ימי שיא והפסקות פעילות במגוון נושאים.
  • חינוך למיניות בריאה ואחראית.
  • תכנית המאבק בסמים ובאלכוהול.
  • בטיחות בדרכים ומניעת תאונות דרכים.
  • התכנית להתפתחות אישית ולמעורבות חברתית.
  • טיפוח קבוצת מנהיגות – מועצת התלמידים, מועצות שכבה.
  • מסעות לפולין – הכנות למסע, צפייה בסרטים, ביקור ביד ושם ומפגש עם אנשי עדות.
  • להקת זמר.
  • טקסים, הצגות, ימי גיבוש, ביקור במוזיאונים, סדנאות, הפסקות פעילות, התרמת דם, קורס עזרה ראשונה, קורס חילוץ והצלה, מפגש עם אישים משמעותיים והרצאות מגוון תחומים.
  • כל הפעילויות מתקיימות בהתאם לרוח השעה ולהנחיות משרד הבריאות והחינוך.

דבר היועצות

הורים ותלמידים יקרים,

תהליך ההכוון הנערך בכיתות ט' נעשה על מנת לעזור לתלמידים להגיע להחלטה הנכונה והנבונה ביותר במטרה להשיג תעודת בגרות מיטבית, התואמת את כישוריו ואת יכולותיו של כל תלמיד תוך התבוננות מעמיקה והתחשבות באתגרי השעה. 

לשם כך מועברות על ידי המחנכות ועל ידי היועצות במהלך כיתה ט' תכניות ופעילויות הכוללות:

  • חיזוק החוסן האישי והתמודדות עם שינויים וחוסר ודאות.
  • פיתוח כלים להתמודדות עם מורכבות בלמידה וזיהוי משאבים פנימיים וחיצוניים של תמיכה. 
  • שלבים בקבלת החלטות על פי מודלים שונים.
  • שיקולים שונים בבחירת מקצוע (הכרת נטיותיו וכישוריו של התלמיד ומידת התאמתו למקצועות השונים).
  • הקשר בין מסלולי הלמידה בחטיבה העליונה לבין בחירת מקצוע בעתיד.
  • פירוט המבנה של תעודת הבגרות.
  • מערך הלמידה בחטיבה העליונה.
  • חשיפה למקצועות הבחירה השונים והסבר לגביהם.

 

הדגש הייחודי בתהליך זה הוא מתן אפשרות לכל תלמיד לשלב בין עולמות תוכן שונים מהמדעים ומהאמנויות, ובכך לממש את הכישורים הטמונים בו באופן המיטבי ביותר, שיאפשרו תעודת בגרות איכותית ככל שניתן. במהלך כיתה ט' נחשפים התלמידים למקצועות הבחירה השונים במסגרת "הבית הפתוח" על ידי הרצאות ועל ידי מצגות, המועברות על ידי מורים ועל ידי תלמידים מהחטיבה העליונה.

כמו כן, יערך מפגש בין צוותי הניהול של חטיבת הביניים והחטיבה העליונה עם ההורים. במפגש זה תינתן הזדמנות להיחשף למערך הלמידה ולתהליך בחירת מקצועות הלימוד השונים בחטיבה העליונה.

אנו ערים לאתגרים, לקשיים ולחששות העולים במעבר לחטיבה העליונה בתקופה מורכבת זו. חשוב להדגיש כי  אנו נמשיך לפעול על מנת  לאפשר לתלמידינו מעבר חיובי, בונה ומעצים ככל שניתן, מתוך הבנה וראייה כוללת של התלמידים ושל האתגרים הניצבים בפניהם. 

 

לקראת ההרשמה לחטיבה העליונה ניתנת האפשרות לכל תלמיד ולהוריו להתייעץ באופן אישי עם מחנכי הכיתה, עם יועצת השכבה ועם צוותים מהחטיבה העליונה בתהליך בחירת מקצועות הלימוד השונים.

 

אנו מאחלות לכולכם  הנאה והצלחה רבה בלימודיכם בחטיבה העליונה.

 

בברכה,

יועצות חטיבת הביניים

סיון, חן ומיכל

בית הספר נוסד בשנת 1944 בשכונת ברנדייס בחדרה, כבית ספר מקצועי שנקרא אז בשם "עמל חדרה". עם הקמתו למדו בו כ-100 תלמידים, בנים בלבד. בהמשך עם סגירתו של בית הספר לפקידות בחדרה, נפתחה בבית הספר מגמת פקידות והצטרפו אליו גם תלמידות.

בשנת 1987 זכתה נבחרת בית הספר בכדורגל באליפות העולם לבתי ספר תיכוניים.

בשנת 1997 הועבר מבנה בית הספר למשכנו החדש בשכונת גזית בעיר. עם המעבר למשכן החדש אוחד בית הספר עם חטיבת הביניים השייכת אליו והוקמה בשנת 1993, והפך לבית ספר שש שנתי. בתקופה זו שונה שמו ל"בית הספר למדעים ואמנויות עמל חדרה". התוספת "הרב תחומי" לשם בית הספר ניתנה בשנת 2009, כחלק ממיתוג בתי הספר השייכים לרשת עמל.

ב-2015 זכה בית הספר ב"אות הנשיא לחינוך לשותפות" על פועלו בתחום קידום ההידברות בין מגזרים שונים בחברה הישראלית[1].

ב-2017 בית הספר קיבל "פרס הצטיינות בתחום הפדגוגי, הערכי והחברתי" – לשנת תשע"ז

ב-2018 בית הספר קיבל "פרס הצטיינות בתחום הפדגוגי, הערכי והחברתי" – לשנת תשע"ח

ב-2019 זכה בית הספר ב"פרס חינוך מחוזי".

נכון לשנת תשע"ט (2019-2020) בביה"ס לומדים למעלה מ-2,000 תלמידים בשלוש חטיבות: חט"ב, חט"ע ומכללה לטכנאים והנדסאים.

המבנה המקורי

 

המבנה כיום

קלמן צהר

      

תמונות מחזור

 

 

לוח החללים של בית הספר

המגמות שלנו

 

רוצים ללמוד על כל המגמות שלנו? מוזמנים לקרוא בדף המגמות.

 

 

קישור לבית הפתוח חטיבה עליונה 22.2.21

 

קישור לערב מעברים חטיבת ביניים 1.3.21

 

הצוות הניהולי של ביה"ס

  • אילנה שטרהל

    מנהלת בית ספר
  • רחל סבח

    מנהלת חטיבת הביניים
  • עירית חריס

    מנהלת אשכול הפיס וסגנית מנהלת
  • תמי נוימן

    סגנית מנהלת ורכזת פדגוגית חטיבה עליונה
  • מיכל שטרית

    סגנית מנהלת ,רכזת מערכת חטיבה עליונה ורכזת כיתות שח"ר
  • איילת כהן

    סגנית מנהלת ורכזת פדגוגית חטיבת ביניים
  • איילת טויטו

    סגנית מנהלת ורכזת מערכת חטיבת ביניים
  • ראובן סופר

    מנהל המכללה ורכז חשמל ואלקטרוניקה
  • מריאלה שטיין

    רכזת תקשוב שש שנתית
  • אסתי זמיר

    רכזת חינוך חברתי חטיבה עליונה
  • ענבר מרום

    רכזת חינוך חברתי חטיבת הביניים
  • ליזרוביץ' אורית

    רכזת מצויינות וחדשנות
  • שמש קטיה

    רכזת הכלה והשתלבות

רכזי שכבות ויעצות חטיבה עליונה

  • גלית שלימק

    רכזת כיתות י'
  • ענבל גינת שלם

    יועצת כיתות י'
  • דקלה לב

    רכזת כיתות יא'
  • עינת כהן הנדלס

    יועצת כיתות יא'
  • טלי אברהם

    רכזת כיתות יב'
  • יפעת סלוצקין

    יועצת כיתות יב'

רכזי שכבות ויעצות חטיבת הביניים

  • נחמה צרפתי

    רכזת כיתות ז'
  • סיון כץ

    יועצת כיתות ז'
  • חן קרפלס

    יועצת כיתות ז'
  • לימור גרינברג

    רכזת כיתות ח'
  • הדס טוקטלי

    יועצת כיתות ח'
  • בלה חתואלי

    רכזת כיתות ט'
  • מיכל צור

    יועצת כיתות ט'

מבנה ארגוני

בעלי תפקידים חטיבה עליונה

  • אילנה שטרהל

    מנהלת ביה"ס
  • תמי נוימן

    סגנית מנהלת ורכזת פדגוגית חטיבה עליונה
  • מיכל שטרית

    סגנית מנהלת ,רכזת מערכת חטיבה עליונה , רכזת כיתות שח"ר,עמ"ט ואוכלוסיות ייחודיות
  • ראובן סופר

    מנהל המכללה ורכז חשמל ואלקטרוניקה
  • אסתי זמיר

    רכזת חינוך חברתי חטיבה עליונה
  • תמי צור

    רכזת מעורבות חברתית
  • שקד הכט

    רכזת מועצת תלמידים
  • תמר קופלביץ

    רכזת חינוך מיוחד והתאמות
  • יואב בן חיים

    רכז ביטחון
  • מריאלה שטיין

    רכזת תקשוב וריכוז אתר ביה"ס

בעלי תפקידים חטיבת ביניים

  • רחל סבח

    מנהלת חטיבת הביניים
  • עירית חריס

    מנהלת אשכול הפיס
  • איילת טויטו

    סגנית מנהלת חטיבת הביניים ורכזת מערכת
  • איילת כהן

    סגנית מנהלת ורכזת פדגוגית חטיבת ביניים
  • ענבר מרום

    רכזת חינוך חברתי חטיבת הביניים
  • קטיה שמש

    רכזת השתלבות
  • אורית ליזרוביץ

    רכזת מצוינות וחדשנות
  • מריאלה שטיין

    רכזת תקשוב חטיבת ביניים
  • אורין בראל

    רכזת מועצת תלמידים
  • חיים לבנון

    פסיכולוג בית הספר
  • חיים אשכנזי

    רכז ביטחון
  • שי ברעם

    רכז מועדון ספורט בית ספרי

עובדי מינהלה

  • יוסי אברהמי

    מנהל אדמיניסטרטיבי
  • סמדר פיינבלט

    רכזת בגרויות, מנב"ס ומשו"ב
  • בצלאל סעיד

    קניין
  • בני בניחאגוייב

    קב"ט
  • דידי אורית

    הנהלת חשבונות
  • רונית סודרי

    הנהלת חשבונות
  • לילי שומר חי

    רכזת כח אדם
  • סימונה ניצן

    מזכירות חט"ע
  • אורטל אופירי

    מזכירות חט"ע
  • איילה בנאי

    ספרנית
  • אפנן גובר

    לבורנטית
  • בלה זאבי

    לבורנטית
  • עינב שכטמן-גיאת

    לבורנטית
  • מורן פרץ

    לבורנטית
  • אלכס פלדמן

    טכנאי מחשוב
  • אסף יפרח

    טכנאי מחשוב
  • שושי קוג'מן

    אחות בית הספר
  • גבאי אלינור

    מזכירה חטיבת ביניים
  • מיכל וודרובניק

    מזכירה חטיבת ביניים
  • נתנאל אברהם

    אחזקה
  • חנוך אילוז

    אחזקה
  • מיקי בן עמוס

    אחזקה
  • בוריס חנצ'יס

    אחזקה
  • אדי יצחקוב

    אחזקה
  • צדוק כהן

    אחזקה
  • אברהם מלסה

    אחזקה

טפסים ואישורים

ריכזנו עבורכם את כל הטפסים והאישורים במקום אחד. אנא קראו בעיון ועקבו אחר ההוראות.