חינוך גופני

כללי

הקשר בין גוף ונפש שימש ערך מרכזי בחיי האדם עוד בתקופות קדומות. בתקופה המודרנית עלתה החשיבות של העיסוק בפעילות גופנית הן בשל היתרונות הבריאותיים של הפעילות הגופנית והן בשל היתרונות הפסיכולוגיים, "נפש בריאה בגוף בריא". ביחד עם ההתפתחות הטכנולוגית ההולכת וגדלה, אורח חיים פעיל הוא הכרחי, ומחקרים הוכיחו כי מתבגר פעיל הופך להיות מבוגר פעיל ובריא.

מדעי החינוך הגופני עוסקים בהכרת מערכות גוף האדם, אופן פעולתם והתהליכים המתרחשים בגוף בזמן מנוחה ובמאמץ. כמו כן המקצוע עוסק בהיבטים הפסיכולוגיים של העיסוק בספורט ובפעילות גופנית. בנוסף אפשר להתנסות באופן מעשי ולהתמחות בתחום ספורט נבחר. בגרות 5 יחידות בחינוך גופני מוכרת לבונוס באוניברסיטה.

פעילויות העשרה במגמה:

  • ארגון ימי ספורט וימי בריאות בבית הספר
  • נסיעות למשחקים
  • השתתפות באירועי ספורט ארציים
  • השתתפות בנבחרות בית הספר
  • מפגש עם ספורטאים ואנשי מקצוע בתחום הספורט
  • אימונים בחדר כושר
  • תגבורים לפני בחינות

רמת הלימודים: 5 יח"ל

בתכנית הלימודים

  • החלק העיוני (4 יח"ל):

היבטים ביולוגיים ובריאותיים בחינוך הגופני:

  1. היבטים אנטומיים ופיזיולוגיים בחינוך הגופני
  2. היבטים ביומכניים בחינוך הגופני
  3. פעילות גופנית וחינוך לבריאות

 

היבטים פסיכולוגיים וחברתיים בחינוך הגופני:

  1. היבטים פסיכולוגיים בחינוך הגופני
  2. היבטים חברתיים בחינוך הגופני
  3. נופש פעיל וחינוך לבריאות

מבוא לתורת החינוך הגופני ופרקים נבחרים בתולדותיו:

  1. תורת החינוך הגופני
  2. תולדות החינוך הגופני

כושר גופני עיוני ומעשי:

  1. הגדרת מושגים וניתוח צרכים הקשורים לכושר גופני
  2. עקרונות האימון הגופני
  3. גישות שיטות ואמצעים לשיפור הכושר הגופני
  4. כושר גופני מעשי

 

  • החלק המעשי (1 יח"ל):

קורס בארגון מפעלי ספורט.

 

הלימודים מתחלקים:

60% ציון חיצוני- בחינת בגרות בכיתה י"א המהווה 3 יחידות לימוד.

40% ציון פנימי בכיתה י"ב הבנוי מ- 25% יחידת לימוד שהיא מבחן או עבודה.

ו- 15% יחידת לימוד שבה התלמידים עוברים קורס בארגון מפעלי ספורט ומתנסים בארגון טורנירים בית ספריים בכדורגל, בכדורסל, בכדור רשת, ימי ספורט וימי גיבוש.

 

למי מתאים להצטרף למגמה?

כל תלמיד בעל עניין בתחום החינוך הגופני ו/או הספורט, בין אם הוא ספורטאי ובין אם הוא אינו ספורטאי יכול להשתלב במגמה. התחום מיועד לתלמידים המעוניינים לפתח או לשפר את היכולת הגופנית והאישית ובעלי מוטיבציה גבוהה, וכן תלמידים המעוניינים להבין את התהליכים הפיזיולוגיים והפסיכולוגיים המתרחשים בגוף בכלל ובזמן פעילות גופנים בפרט, וכך לשמור על בריאות הגוף והנפש.

 

תנאי קבלה:

ציון מעל 70 במדעים בכיתה ט'

 

רכזת המגמה: גלית שלימק shlimakgalit@gmail.com

צוות המורים

  • רקפת מנצור

    רכזת מגמת חינוך גופני
  • יואב בן חיים

    מורה לחינוך גופני
  • רווית מדר

    מורה לחינוך גופני
  • רון קלר

    מורה לחינוך גופני
  • גלית שלימק

    מורה לחינוך גופני
  • עמי יצחק

    מורה לחינוך גופני