ערבית

כללי

20% מהאזרחים במדינת ישראל הם ערבים, כל המדינות שמקיפות את ישראל במזרח התיכון הן מדינות ערביות, ומכאן באה החשיבות ללמוד את השפה הערבית והצורך בה כדי להכיר את האחר ולהגיע לפשרה, לשלום ולדו-קיום לטובת כלל האזרחים. ערבית ועברית הן שפות אחיות ויש ביניהן דמיון רב.

הדגש במגמה הוא בעיקר על השפה הספרותית. במקצוע הערבית רוכשים יכולת הבנה וקריאה עצמית בטקסט ערבי מודרני ובעיתונות יומית תוך שימוש במילון ערבי-עברי. כמו כן לומדים לנהל שיחה על נושאים אישיים בערבית.

בתכנית הלימודים:

  • מבחן הבגרות מתקיים רק בסוף י"ב.
  • הציון הסופי נחלק ל- 30% הערכה חלופית ו- 70% ציון בגרות.
  • ההערכה החלופית נמדדת במהלך 3 השנים ע"י כלי הערכה מגוונים כמו: עבודות ופרויקטים אישיים. בסוף י"ב יתקיים מבחן בע"פ.
  • הרחבת הידע בתחום הדקדוק והתחביר.
  • לימוד טקסטים מהעיתונות, מקטעי ספרות יפה של גדולי הסופרים (מודרניים וקלאסיים) וגם מהקוראן.
  • יכולת הבעה בכתב.
  • מיומנות שימוש במילון ערבי-עברי.

המיוחד במגמה

  • הקניית ידע על התרבות הערבית (חגים, מנהגים, חתונות, קבלת האורח, מעמד האישה).
  • הקניית ידע על האסלאם (הקוראן והמבנה שלו, קורות חיים של הנביא מוחמד, שיעה, השנה ההג'רית וכו').
  • הזמנת מגוון אנשים להרצות על העבודה במודיעין, על דו-קיום, על הסכסוך הערבי יהודי, על מוזיקה ערבית, חינה בחתונות ועוד.
  • ביקור במוזיאונים שונים (מודיעין או האסלאם).
  • גדנ"ע וזימון לצו ראשון של המודיעין. יוצאים לגדנ"ע מיוחד שנקרא 'סמינר האופק' המיועד לתלמידי כיתות י"א.

למי זה מתאים?

לתלמידים שלמדו את השפה הערבית בחטיבת ביניים ושולטים באותיות מבחינה גרפית ופונולוגית כמו כן לתלמידים שיש להם יכולת קריאה בסיסית ואוצר מילים בערבית.

מעבר ליכולות הלימודיות חשוב מאוד לאהוב ולרכוש שפה אחרת ולהכיר תרבות חדשה.

 

רכזת המגמה: פונדק מונה       mona.fondak@gmail.com

צוות המורים

  • מונה פונדק

    רכזת מגמת ערבית