תיאטרון

הוראת התיאטרון רואה לנגד עיניה את התיאטרון ואת הדרמה כתחום של פעילות אנושית מובחנת, כשפה ייחודית, אשר יש לה מערכות סימנים ודרכי ביצוע ומימוש המבדילות אותה מאמנויות אחרות.

נוסף על כך, אמנות התיאטרון משלבת אמצעי הבעה מילוליים ולא מילוליים המשיקים לתחומי האמנויות האחרות. הוראת התיאטרון פותחת אפוא צוהר להיכרות עם האמנויות השונות בדרך של לימוד חווייתי פעיל.

מגמת התיאטרון מבקשת להקנות לתלמידים הכרה בסיסית של אמנות זו והבנתה בדרך של עיון, של צפייה ושל התנסות.

 

מטרות מגמת התיאטרון הן:

  • להפגיש את התלמיד עם אמנות התיאטרון על כל מרכיביה.
  • להקנות לתלמיד הבנה וידיעה במושגי היסוד של תהליכי היצירה.
  • לאפשר לתלמיד להתנסות במיומנויות היצירה של אמנות התיאטרון.
  • לפתח את יכולתו של התלמיד לדון באמנות זו ולבקרה כצופה וכצרכן תרבות פעיל.
  • להעצים את התלמיד ולפתח את יכולות הביטוי העצמי.
  • לפתח יכולת לעבוד בשיתוף פעולה בתוך קבוצה יוצרת.

דרכי הוראה במגמה הן:

הוראה עיונית- תולדות אמנות התיאטרון מהתקופה הקלאסית ועד ימינו, ניתוח מחזות,

צפייה בהצגות בתיאטראות השונים, בתהליכי יצירה, בסרטים ובסוגי היצג נוספים,

והתנסות אישית – בשיטות משחק שונות, במונולוגים, בדיאלוגים, בהפקה מלאה של מחזה, בתנועה ובפיתוח קול.

 

רמת הלימודים: 5 יחידות לימוד

בתכנית הלימודים:

  1. שפת התיאטרון
  2. פרשנות של מחזות מהקלאסיקה: טרגדיה וקומדיה
  3. התאטרון המערבי במאה ה-20 וה-21
  4. סוגיות חברתיות בדרמה הישראלית ובתיאטרון הישראלי
  5. ההפקה התאטרונית ומרכיביה
  6. פיתוח קול ותנועה לשחקנים

אופן ההערכה:

70% הערכה חיצונית המורכבת ממבחן עיוני ומעבודת חקר במסגרת ה- P.B.L שבסופה תוצר (הפקה מלאה של מחזה).

30% הערכה פנימית המורכבת מאירועי הערכה הפרוסים במהלך 3 שנות הלמידה (העלאת סצנות, עבודת חקר, תקליט דו"חות צפייה).

המיוחד במגמה

רק במגמת התיאטרון תוכל להתנסות בחוויות של אמפתיה עם דמויות ועם מצבים במחזות מספרות ישראל והעולם, בחוויות ובהתנסויות החורגות מתחומי המציאות היומיומית ובהנאה רגשית ואינטלקטואלית.

תוכלו לבטא רעיונות ורגשות באמצעות תנועה וקול, לעבוד בשיתוף פעולה עם אחרים תוך שימוש באמצעים תיאטרוניים, לתקשר באופן מילולי ובלתי מילולי עם הסביבה, לפתח את החשיבה, את

 

הדמיון ואת השליטה בגוף, לארגן חלל בימה ולהתמקם בתוכו, לצפות בתיאטרון באופן פעיל ולבטא התרשמות ביקורתית על פי אמות מידה אסתטיות.

למי מתאים להצטרף למגמה?

לימודי התיאטרון מיועדים לתלמידים אשר רוצים לגלות את עולם הבמה והם צמאי דעת לחקור את עולם התיאטרון ולהתנסות בו.

מה נדרש מתלמידי המגמה?

להיות פעילים במהלך השיעורים, לערוך חזרות מחוץ לשעות הלימודים, להגיש מטלות בזמן, לגלות יוזמה ואחריות אישית ולעבוד בשיתוף פעולה.

רכזת המגמה: נורית ציטיאט nurap1@gmail.com  

צוות המורים

  • נורית ציטיאט

    רכזת מגמת תיאטרון
  • שיר ברנדס

    מורה לתיאטרון