חדשנות בחינוך
ג'אם טק. משלבים כוחות בפרוייקט משותף
מתוך הכרה של הרוח המייקרית, המטרה בפרוייקט ג'אם טק, הייחודי והיוקרתי, היא לקדם את ההוראה ואת הלמידה סביב פרויקטים (PBL), תוך דגש על למידה בצוותים מולטי דיסציפלינריים, ולפתח אצל התלמיד את היכולת לתכנן מוצר לרווחת האדם, כאינדיבידואל בתוך צוות פיתוח. כל זה במסגרת מעבדה דיגיטלית אשר מאפשרת תנאים לשיח, לחקר ולתיעוד, לתכנון ולייצור מודלים.
פרוייקט זה מהווה פריצת דרך בלמידה משמעותית, חוויתית ורב תחומית. במסגרת הפרוייקט מתקיים שיתוף פעולה בין מגמות עיצוב ואלקטרוניקה במטרה ליצור פרוייקט משותף מקצועי, שבאמת עובד. צורת עבודה זו מתקיימת היום בתעשייה, שבה לכל איש מקצוע יש תפקיד בפרוייקט משותף וגדול. ההתנסות בעבודה מול אנשי מקצוע אחרים מקרבת את הלמידה לעולם האמיתי והאתגרים הטמונים בו.
בפועל הלמידה מתקיימת עם שני המורים יחד (עיצוב ואלקטרוניקה) בסדנה רב תחומית משוכללת. התלמידים מהמגמות השונות ניגשים יחד לבחינת הבגרות, כשכל בוחן בוחן את חלקו בפרוייקט המשותף.
שיעור הפוך בהנדסת תוכנה
תלמידי מגמת הנדסת תוכנה לומדים את ההתמחויות אפליקציות לניידים והגנת סייבר באמצעות שיטת "שיעור הפוך".
המורה פיתח אתר בשם "appschool" שבו משודרים כל הקורסים השונים הנדרשים לתלמידים כדי לרכוש כלים ליצירת אפליקציה או אתר.
כל קורס אינטרנטי מורכב מסרטונים של 10-3 דקות, דף מסכם פרק ודף תרגילים.
תהליך הלמידה מתבצע באופן הבא: התלמידים מקבלים משימה לשיעורי בית – לצפות בפרק מסוים. הם צופים בצורה עצמאית בפרק , ומגיעים לשיעור עם שאלות על הפרק שבו צפו .
המורה חוזר בזריזות על הרעיון המרכזי של הפרק, והתלמידים פותרים את דף המשימות בה בעת משמש המורה מנטור המסייע להם להתמודד עם הקשיים השונים.