על בית הספר
מתעניינים בבית הספר? רוצים להכיר את הצוות? כאן תוכלו למצוא את כל המידע אודותינו.
במידה ויש עוד שאלות אתם תמיד מוזמנים ליצור איתנו קשר.
ביה"ס הרב תחומי חדרה הוא בית ספר תיכון מקיף שש שנתי. ביה"ס בחר להתמקד בשני תחומים: מדעים ואמנויות. בהוראת המדעים מושם דגש על מקצועות מובילים כגון: מתמטיקה, פיסיקה, מדעי המחשב, מדעי הטבע (ביולוגיה, כימיה), חשמל ואלקטרוניקה. בתחום האמנויות מוצעים לתלמידים מקצועות התמחות בתחומים הבאים: אמנות , עיצוב, מחול, תיאטרון ותקשורת.
לביה"ס שלושה דגלים מרכזיים:
חינוך לערכים – ביה"ס הינו קודם וראשית לכל בית חינוך הרואה בחינוך בני הנוער הבאים בשעריו מטרה עיקרית: חינוך לסובלנות, עזרה הדדית, אזרחות טובה, אהבת הארץ והכרת המסורת היהודית. נושאים אלו שזורים הן בתוכניות הלימודים והן בתוכנית החברתית הענפה המתקיימת בביה"ס בכל שכבות הגיל.
עידוד למצוינות – בביה"ס פותחו מסלולי מצוינות לתלמידים החל מחט"ב ועד לסיום לימודיהם בחט"ע. בחט"ב מיושמת תוכנית טלמד"ע – הטכניון לפיתוח המתמטיקה והמדעים. בחט"ע מוצעים לתלמידים מצטיינים מסלולים מואצים במתמטיקה ,אנגלית, ומדעי המחשב. לצד פיתוח המסלולים המואצים ממשיך ביה"ס לשמר ולטפח אקלים חינוכי המצטיין בפתיחות רבה וביצירת מסגרת תומכת המאפשרת לכל תלמיד למצות את מיטב יכולותיו.
מוגנות – בראש ובראשונה רואה ביה"ס עצמו אחראי לספק לבאים בשעריו סביבה לימודית שקטה ומוגנת שבה יוכל ללמוד.כדי שנוכל לשמור על שגרת יום מוגנת ובטוחה נבנה תקנון ביה"ס וצוות המורים והתלמידים נדרש לקיימו ולשמור על כלליו. אין ספק כי שפה אחידה וברורה משמעותה סביבה מכובדת ומכבדת המאפשרת לכל באי ביה"ס, מורים, עובדים ותלמידים למלא את תפקידם על הצד הטוב והבטוח ביותר.
השילוב של אכסניה מפוארת , מרחב מחייה , צוות מקצועי מסור ומיומן ויחס אישי חם מבטיחים לכל תלמיד חוויה לימודית נעימה בתנאי לימוד אופטימליים.
תלמידים והורים יקרים,
בית הספר הרב תחומי למדעים ולאמנויות חדרה ע"ש קלמן צוהר הוא בית חינוך ובית תרבות המונע מאהבת האדם ומהאמונה בזכותם של כל תלמידה ותלמיד לחינוך ולהשכלה איכותיים.
בית ספרנו חרט על דגלו הובלה למצוינות ולמיצוי הכישורים, הכרה בשונות בין התלמידים, כיבוד זכות הפרט לייחודיות ולהוגנות תוך גילוי סולידריות חברתית, מעורבות בקהילה ובחברה הישראלית והשפעה עליהן.
אנו מאמינים שכל נער ונערה הם תיבת אוצרות יקרה, מלאה בחוזקות וכישרונות, ותפקידנו לסייע להם להגשים את עצמם במישורים השונים תוך מתן הזדמנות שווה לכולם ולכולן.
בית ספרנו הוא מרחב המסייע לכל תלמידינו לפתח אופק אופטימי, להאמין ביכולתו של כל פרט להיות אדם פרודוקטיבי ומשמעותי ולהרגיש אהוב ובעל ערך.
תפיסה חינוכית זו מבוססת על העוגנים הבאים המשמשים כמצפן בית ספרי:
1. קידום הפרט ובניית מענים אישיים לכל תלמיד ותלמידה.
2. עידוד וטיפוח מצוינות, חדשנות ויזמות במציאות משתנה.
3. למידה מבוססת ערכים שתוביל את התלמידים לבחירה בטוב ביותר עבורם ועבור הזולת.
עוגנים אלו מתורגמים לתרבות בית ספרית השמה דגש על הקניית מיומנויות למידה וחשיבה מוטות עתיד, על זיהוי חוזקות והעצמה אישית, על חשיפה והכרות עם הזדמנויות ואתגרי העתיד ועל העמדת מכלול התנאים לקבלת תעודת בגרות איכותית. כל אלו יאפשרו לכל תלמיד ותלמידה להשתלב באופן מיטבי בעולם משתנה ולהצליח בו.
במידעון שלפניכם אנו מציגים מגוון רחב ועשיר מאוד של מגמות מתחומים שונים, את תוכנית הלימודים בכל מגמה ואת האופק האקדמי שהמגמה מציעה.
אנו מבקשים מכם לקרוא בעיון את כלל ההיצע הפרוש בפניכם על מנת שבחירתכם תהיה בחירה המבוססת על ידע ועל הכרות ותאפשר לכם בחירות מושכלות שיתנו מענה לרצונות ולחלומות שלכם.
צוות בית הספר המסור עומד לרשותכם לכל שאלה עצה ובקשה ואנו נשמח לסייע.
בשם כל משפחת הרב תחומי אנו מאחלים לכם, תלמידינו היקרים ולהוריכם, השתלבות קלה, נעימה ומשמעותית בחטיבה העליונה של בית הספר הרב תחומי למדעים ולאמנויות.
מעומק הלב, רחל סבח
מנהלת בית הספר.
- לעודד שאיפה למצוינות אישית, חינוכית, ערכית וחברתית.
- לטפח את האמון באיכותו המוסרית והלימודית של התלמיד.
- לחנך דור צעיר ועצמאי, המסוגל לקבל על עצמו אחריות לאומית וחברתית כמי שעתיד לקבוע את פני המדינה בעתיד.
- להכין את התלמיד לקראת בחינות הבגרות ברמות השונות ולהביא למיצוי יכולותיו בהתאם לכישוריו וליכולתו האישית.
- לחזק את החוסן האישי ואת יכולת ההתמודדות עם אתגרים לימודיים ועם אתגרי החיים.
- להכשיר את התלמיד לחיים במאה העשרים ואחת.
- לעודד אצל התלמיד את האוטונומיה ואת הסקרנות האינטלקטואלית.
- להכיר לתלמיד את מורשת העם היהודי תוך פיתוח גאווה והרגשת שייכות ישראלית ויהודית.
להגשמת המטרות עומדים לרשות ביה"ס האמצעים הבאים:
• צוות מורים מיומן ומנוסה המעניק יחס אישי וחם בשילוב חוויה לימודית ונעימה.
• אוזן קשבת לטיפול מידי בפתרון כל בעיה אישית ולימודית.
• גישה חינוכית מתקדמת ודינמית תוך שימת לב לכל תלמיד.
• סביבה לימודים מטופחת, עתירת משאבים וטכנולוגיה.
• אקלים חינוכי תומך.
החינוך החברתי הערכי בבית הספר
הפעילות החברתית בבית ספרנו עשירה, מגוונת ופועלת לפיתוח אישיותו, כישוריו ותחומי התעניינותו של התלמיד והפיכתו לאזרח מועיל, מעורב ותורם לקהילה.
התפיסה החינוכית העומדת ביסוד התכנית החברתית-ערכית דוגלת בשילוב בין הציר הלימודי לבין הציר הערכי ובחיזוק הקשר שבין רכישת ידע רחב ומעמיק בתחומי הדעת השונים לבין חינוך לערכים, למוסר ולמידות טובות. העיסוק בסוגיות ערכיות מטפח כישורים אישיים, בין אישיים וחברתיים, ומקנה כלים שונים לחיים. החינוך הערכי מחבר את התלמידים להיסטוריה, לתרבות ולמורשת שלנו, מעצב זהות אישית, חברתית ותרבותית, ומכשיר לאזרחות מועילה, מעורבת ותורמת לקהילה ולסביבה במדינה דמוקרטית.
לביה"ס שלנו מסורת ארוכה, עשירה ומגוונת של פעילות חברתית-ערכית שמטרותיה גיבוש עולם ערכים הדוגל במימוש אחריות, בערבות הדדית, ביוזמה ובנתינה בדגש על כבוד האדם וחיזוק החוסן הנפשי, שיסייעו בקבלת הכרעות במגוון מצבים ויתרמו לצמיחתו החברתית והמוסרית של התלמיד, להעלאת תחושת המוטיבציה, לשיפור ההישגים ולהגברת תחושת העצמאות והשייכות.
מתפיסה חינוכית ערכית זו נגזרת תכנית חברתית-ערכית שנתית עשירה ומגוונת הכוללת:
- שיעורי חינוך בכל שכבה במגוון נושאים בהתאם לתוכנית הייעוצית, עיסוק באקטואליה, בחגים ובמועדים הקשורים בתרבות ובמסורת ישראל.
- שילוב שיח ערכי בתחומי הדעת השונים ובאורח החיים הבית ספרי.
- הכנה לשירות משמעותי בצה"ל.
- דגש על ערכים נבחרים: ערך המצוינות, ערך האחריות, ערך החוסן הנפשי ומגוון ערכים נוספים שייבחרו.
- טיולים להכרת חבלי הארץ השונים והחינוך לאהבת הארץ.
- ימי שיא והפסקות פעילות במגוון נושאים.
- חינוך למיניות בריאה ואחראית.
- תכנית המאבק בסמים ובאלכוהול.
- בטיחות בדרכים ומניעת תאונות דרכים.
- התכנית להתפתחות אישית ולמעורבות חברתית.
- טיפוח קבוצת מנהיגות – מועצת התלמידים, מועצות שכבה.
- מסעות לפולין – הכנות למסע, צפייה בסרטים, ביקור ב"יד ושם" ומפגש עם אנשי עדות.
- להקת זמר.
- טקסים, הצגות, ימי גיבוש, ביקור במוזיאונים, סדנאות, הפסקות פעילות, התרמת דם, קורס עזרה ראשונה, קורס חילוץ והצלה, מפגש עם אישים משמעותיים והרצאות במגוון תחומים.
כל הפעילויות מתקיימות בהתאם לרוח השעה ובהתאם להנחיות משרד הבריאות והחינוך.
הורים ותלמידים יקרים ,
תהליך ההכוון הנערך בכיתות ט‘ נעשה על מנת לעזור לתלמידים להגיע להחלטה הנכונה והנבונה ביותר במטרה להשיג תעודת בגרות מיטבית, התואמת את כישוריו ואת יכולותיו של כל תלמיד תוך התבוננות מעמיקה והתחשבות באתגרי השעה.
לשם כך מועברות על ידי המחנכות ועל ידי היועצות במהלך כיתה ט‘ תכניות
ופעילויות הכוללות :
• חיזוק החוסן האישי והתמודדות עם שינויים וחוסר ודאות.
• פיתוח כלים להתמודדות עם מורכבות בלמידה וזיהוי משאבים פנימיים וחיצוניים של תמיכה.
• שלבים בקבלת החלטות על פי מודלים שונים.
• שיקולים שונים בבחירת מקצוע (הכרת נטיותיו וכישוריו של התלמיד ומידת התאמתו למקצועות השונים).
• הקשר בין מסלולי הלמידה בחטיבה העליונה לבין בחירת מקצוע בעתיד.
• פירוט המבנה של תעודת הבגרות.
• מערך הלמידה בחטיבה העליונה.
• חשיפה למקצועות הבחירה השונים והסבר לגביהם.
הדגש הייחודי בתהליך זה הוא מתן אפשרות לכל תלמיד לשלב בין עולמות תוכן שונים מהמדעים ומהאמנויות, ובכך לממש את הכישורים הטמונים בו באופן המיטבי ביותר, שיאפשרו תעודת בגרות איכותית ככל שניתן.
במהלך כיתה ט‘ נחשפים התלמידים למקצועות הבחירה השונים במסגרת ”הבית הפתוח“ על ידי הרצאות ועל ידי מצגות, המועברות על ידי מורים ועל ידי תלמידים מהחטיבה העליונה.
כמו כן, יערך מפגש בין צוותי הניהול של חטיבת הנעורים והחטיבה העליונה עם ההורים.
במפגש זה תינתן הזדמנות להיחשף למערך הלמידה ולתהליך בחירת מקצועות הלימוד השונים בחטיבה העליונה.
אנו ערים לאתגרים ולחששות העולים במעבר לחטיבה העליונה. חשוב להדגיש כי אנו נמשיך לפעול על מנת לאפשר לתלמידינו מעבר חיובי, בונה ומעצים ככל שניתן, מתוך הבנה וראייה כוללת של התלמידים ושל האתגרים הניצבים בפניהם.
לקראת ההרשמה לחטיבה העליונה ניתנת האפשרות לכל תלמיד ולהוריו להתייעץ באופן אישי עם מחנכי הכיתה, עם יועצת השכבה ועם צוותים מהחטיבה העליונה בתהליך בחירת מקצועות הלימוד השונים.
אנו מאחלות לכולכם הנאה והצלחה רבה בלימודיכם בחטיבה העליונה.
בברכה,
יועצות חטיבת הנעורים
טל, שיר וחן
צוות המורים - חטיבת נעורים
מנהלת ביה"ס | רחל סבח |
מנהלת חטיבת הנעורים | כהן איילת |
מנהלת אשכול הפיס וסגנית מנהלת | אורית ליזרוביץ |
סגנית מנהלת ורכזת מערכת | איילת טויטו |
רכזת פדגוגית חטיבת הנעורים | לימור גרינברג |
רכזת חינוך חברתי | ענבר מרום |
רכזת השתלבות | קטיה שמש |
רכזת כיתות ייחודיות | בסט יוליה |
רכזת מצוינות וחדשנות חטיבת הנעורים | אורית ליזרוביץ |
רכזת תקשוב | מריאלה שטיין |
רכזת מועצת התלמידים | בני בת-אל |
רכזת שכבה ז' | בראל אורין |
יועצת שכבה ז' | קבסה מיכל |
רכזת שכבה ח' | מאיר סבטה |
יועצת שכבה ח' | קרפלס חן |
רכזת שכבה ט' | לוין סנדי |
יועצת שכבה ט' | רחמים טל |
עובדת סוציאלית | סיגלר נועה |
מת"לית בית הספר | שגן אורלי |
רכז ביטחון | אשכנזי חיים |
רכז מועדון ספורט בית ספרי | ברעם שי |
צוות המורים-חטיבה עליונה
תפקיד |
שם המורה |
מנהלת ביה"ס |
סבח רחל |
סגנית מנהלת ורכזת פדגוגית |
נוימן תמי |
סגנית מנהלת |
לב דקלה |
מנהל המכללה |
סופר ראובן |
מנהלת אשכול הפיס |
לייזרוביץ אורית |
רכזת חינוך חברתי |
פרידמן עדי |
רכז כיתות שח"ר |
חכם אהרון פרץ |
רכז מערכת |
בשארי יקיר |
רכזת חינוך מיוחד והתאמות |
קופלביץ תמר |
רכזת מצוינות |
רוזנטל מירי |
רכזת מעורבות חברתית |
צור תמי |
רכזת מועצת תלמידים |
ברזילאי נופר |
רכז ביטחון |
בן חיים יואב |
רכזת תקשוב ותפעול אתר בית הספר |
שטיין מריאלה |
רכזת שכבת יוד |
שלימק גלית |
יועצת שכבת יוד |
גינת שלם ענבל |
רכזת שכבת י"א |
מזרחי רחלי |
יועצת שכבת י"א |
כהן הנדלס עינת |
רכזת שכבת י"ב |
אברהם טלי |
יועצת שכבת י"ב |
סלוצקין יפעת |
מנהלה
מנהל תפעול ומינהל | אברהמי יוסי |
קניין | סעיד בצלאל |
טכנאי מחשוב | נפתלייב יגאל, לופקיהסקי ולדי |
ספרנית | בנאי איילה |
לבורנטים | שכאמן גיאת עינב, גוהר אפנאן,הללי אייל,כץ אינה |
מזכירות | גבאי אלינור, וודרובניק מיכל |
מזכירות חט"ע | לוי נטלי, מליקובסקי שקמה |
הנהלת חשבונות | סודרי רונית |
רכזת כ"א | שומר חי לילי |
מזכירת מנהלת בית הספר | דידי אורית |
קב"ט | בניאגוייב בני |
מנהל אחזקה | מיכלוביץ אבי |
אחזקה | אילוז חנוך,מלסה אברהם, בוחניק יוסי, בן עזרא רפי, בן עמוס מיקי, יצחקוב אדי, כהן צדוק, וישינה קובי |
אחות בית הספר | קוג'מן שוש |
רכזת בגרויות, מנבסנ"ט ומשו"ב | פינבלט סמדר |