השבוע התקיים מפגש ייחודי ויוקרתי של מורים למתמטיקה מבתי הספר העל יסודיים בעיר חדרה, הלומדים במסגרת קהילות מקצועיות לומדות. האירוע החגיגי התקיים במרחב אחר, באולם התצוגה של נגב קרמיקה שמתחת למרכז הפסג"ה. המשתתפים השתמשו באלמנטים במקום, על מנת לפתח פעילויות מתמטיות במרחב שונה מהכיתה המסורתית. הבחירה במקום באה להוכיח שלמידה מתבצעת בכל מקום, בכל זמן. המורים הוזמנו "לחשוב בגדול", לצאת מהמוכר והנוח וליצור מהלך לימודי פדגוגי המפגיש את תחום הדעת הנלמד – מתמטיקה, הסביבה הייחודית וסוגיה פדגוגית נבחרת. המקום עורר השראה ונוצרה אווירה ללמידה חוויתית ומשמעותית.
המורים התקבלו ע"י צוות הפסג"ה והמנחים בקבלת פנים חמה, מיוחדת וטעימה.
לידיה פרנק, מובילה את הפיתוח המקצועי בעל יסודי והוגת מהלך הקהילות הנ"ל, פתחה בדברים על כוחה של קהילה, לאה אבוטבול, מנהלת הפסג"ה, דיברה על מרחבי למידה מעוררי השראה, פרופ' עידו אלעזר שיתף ביוזמתו החדשנית להקים מוזיאוני מתמטיקה בישראל כדוגמת מוזיאונים שקמו בע ולם. גולת הכותרת הייתה הלמידה סביב שולחנות עגולים שפוזרו בחנות. בתפריט לכל מורה הוגש שלוש מנות לשיח בשולחן (פתיחה, עיקרית וקינוח). המורים ישבו בשולחנות בהתאם למנה העיקרית שבחרו – שהיא בעצם נושא השיח הרלוונטיי להם בו בחרו לעסוק במפגש. היה קסום לראות מורים מבתי ספר שונים בעיר יושבים יחד סביב השולחן העגול, לומדים את הנושא, דנים בו, משתפים מנסיונם, ובהמשך חושבים ומפתחים יחידת הוראה סביב הנושא הנבחר.
50 המורים למתמטיקה שנכחו בכנס, הרימו את האנרגיות במקום לגבהים… ניכר שהמורים, המעידים על היעדר מפגשי שיח מוסדרים בתוך היום יום העמוס שלהם, באמת חוו מפגש מעצים ומרומם, ויצאו עם טעם של עוד.
המהלך שהוצג כאן הוא חלק מתהליך למידה מקצועית ייחודיות למורים למתמטיקה – קהילת מורים לומדת. קהילת מורים מובילה את הלמידה בעצמם ומעצמם, בהתאם לצרכים שהם מביאים לשולחן ועוסקת בפרקטיקות ההוראה של המורים ושיפור למידת התלמידים.
ככל הידוע לנו מדובר במהלך פורץ דרך ברמה ארצית.
קהילות המתמטיקה של מרכז פסג"ה חדרה מונחות על ידי המנחים עידן קלוש וליבי משורר-אהרון, שניהם צעירים נמרצים, בקיאים ומנוסים בתחום של הובלת קהילות למידה והנחיית מורים, ומורים למתמטיקה בעצמם.