הכלה וחוסן

יש לי חאלו"ם - מעגלי שיח  לחינוך אישי לצמיחה ולמנהיגות

תוכנית חאלו"ם הפועלת בבית ספרנו יוצרת מערכת חינוך הרואה בכל תלמיד אדם בעל כישרונות וצרכים יחודיים. התוכנית מאפשרת חינוך אישי לצמיחה ולמנהיגות. גישה חינוכית זו  מדגישה את העמקת השיח המשמעותי בין המורה לתלמיד ובין כל באי בית הספר. כמו כן, בית הספר פועל לפיתוח דימוי עצמי, להעלאת ערכו של התלמיד וליצירת אקלים חינוכי תומך, אשר מובל על ידי מנהיגות בית ספרית ברוח החינוך האישי במעגלים השונים בבית הספר ועל ידי צוות מורים ויועצות מיומנים ומנוסים המעניקים יחס חם, אישי ותומך ונמצאים בתהליכי למידה והתבוננות מקצועיים ועקביים. כל כיתה מלווה על ידי שני מחנכים וכל מחנך אחראי על קבוצת תלמידים קטנה (חמישה עשר עד עשרים תלמידים).

מסגרות מפתח של גישה זו מבוססות על יצירת מעגלי שיח ומפגשים אישיים פרטניים בין

התלמיד למחנך, בהם נוצרים יחסי קרבה ואמון בין השותפים. המחנכים מובילים מפגשי שיח שמתקיימים פעמיים בשבוע בקבוצות הקטנות, בה בעת מלווים את  התלמידים באמצעות שיחות אישיות ויוצרים  קשר אישי עימם. מעגלי שיח אלו מאפשרים מרחב להעמקת ההיכרות בין התלמידים לבין עצמם ובינם לבין המורה. הם מסייעים לפיתוח חוסנו של התלמיד ומעניקים לו כלים לצמיחה והתפתחות תוך רכישת מיומנויות הקשבה וניהול שיח. המעגלים משמשים פלטפורמה להבעת דעה, מרחב למפגש בקבוצת השווים והזדמנות לפיתוח יכולת סובלנות לאחר ולצרכיו.

 

 

 

לדבר עם כלבים - כלבנות מעצימה

תוכנית להעצמה ולפיתוח החוסן האישי באמצעות טיפול בכלבים. מדריכי התכנית שהוכשרו לעיסוק בכלבנות טיפולית מקנים לתלמידים-באמצעות חשיפתם לטיפול שוטף בכלבים- נורמות התנהגות חיוביות כלפי כלבים בפרט וכלפי בעלי חיים בכלל. אחת המטרות העיקריות היא להעתיק נורמות התנהגות אלה גם בהתנהגותם של התלמידים לבני אדם בכלל ולחבריהם ובני משפחתם בפרט. הטיפול השוטף בכלבים מחזק  יכולות אישיות  כמו אחריות, מעורר אמפטיה וחמלה כלפי האחר, מסייע להתמודד עם קושי ותסכול, מחזק את הדימוי העצמי ומעמיק את החוסן האישי.

 

 

 

 

להקשיב לגוף - סדנאות מיינדפולנס

סדנאות המיינדפולנס (תקשובת)  המתקיימות בבית הספר מאפשרות לתלמידינו לרכוש כלים  המסייעים לתהליך הוויסות הרגשי, לאיזון ולרגיעה. הסדנאות המגוונות מציעות לתלמידים תרגול באמצעות יוגה, תנועה, נשימה נכונה ומיינדפולנס. באמצעות התרגול  מרחיבים התלמידים  את יכולת ההכלה שלהם בסיטואציות רגשיות וחברתיות , את יכולתם לוויסות עצמי, לחיזוק הביטחון העצמי, לפיתוח החוסן  ולתחושת המסוגלות.