יום בשואה – סיוון כץ יועצת בחטיבה מספרת את סיפור חייה של סבתה

*לקראת יום השואה, יועצת בית הספר, סיוון כץ, משתפת את קהילת בית הספר בסיפור החיים המרתק של סבתה המדהימה מדלן אלסטר ז"ל, ניצולת השואה .*
בזמן המלחמה סבתא שלי התחבאה מעל שלוש שנים, מגיל 11 ועד לסוף המלחמה בעליית הגג של משפחה פולנית, בפולין הכבושה על ידי הנאצים, לאחר שאביה יצא לחפש דרך מילוט למשפחתו ומעולם לא נראה שוב, ואמה נשלחה אל מותה במחנות ההשמדה.
סבתי מעולם לא דיברה ולא שיתפה את המשפחה במה שעבר עליה בשנים הנוראות הללו.
לפתע, אחרי 72 שנים, צאצאים של המשפחה הפולנית יצרו עמה קשר, וסיפרו שאמא שלה הפקידה בידיהם סט תה מכסף, רגע לפני שנשלחה למחנות ההשמדה. מסתבר שבני המשפחה הפולנית חיפשו את סבתי במשך השנים על מנת להחזיר לה את הסט.
השיחה המפתיעה הניעה שרשרת אירועים מרתקים ומרגשים. שניים מבניה, אבא שלי- ג'וני ואחיו דיוויד נסעו לפולין לפגוש את המשפחה הפולנית ולהביא לסבתי את סט התה, מזכרת אחרונה ויחידה מאמה.
הדבר הוביל גם לכך שסבתי החלה לפתע לספר על מה שקרה לה ואפילו הסכימה לתת עדות מצולמת ליד ושם.
החיבור עם המשפחה שהצילה אותה, הוביל לכך שהם קיבלו הכרה כחסידי אומות העולם. קיימנו מסע משפחתי שבו סבתי מדלן בת ה-86 חזרה לאותה עליית גג בפולין, הפעם כשהיא מלווה על ידי 20 מילדיה ונכדיה (ואני ביניהם), ומפגש רב דורי עם בני המשפחה הפולנית.
הסיפור כולו צולם ותועד והפך לסרט.
סבתא מדי נפטרה לפני כמעט שנתיים, ואני כל כך גאה ומוקירת תודה שאני הנכדה שלה ושזכיתי לקחת חלק במסע המדהים הזה ובסגירת המעגל שלה.
מצרפת קישור לסרט.
https://youtu.be/SUbqXjLO-IA