לקישור לחדר הזום בבית הפתוח לחץ כאן

תיאטרון

"האדם משחק רק בשעה שהוא אדם במלוא מובן המילה, והוא אדם במלוא מובן המילה רק בשעה שהוא משחק". פרידריך שילר.

תיאטרון הוא הזדמנות לחוות את החיים מנקודת מבטו של אדם אחר, לגרום לקהל שלך להרגיש משהו יחד איתך, לשאול את הקהל שלך שאלות, לצאת מעצמך ולהכיר את עצמך. תיאטרון הוא מלאכת מחשבת של עבודת צוות, הבעת רגשות, ביטחון להיות עצמך מול קהל והנאה מהמשחק על הבמה. תיאטרון הוא ראי החברה שבה הוא מתקיים, כלי לשינוי חברתי, אמנות, מקצוע, עולם שלם.  

מגמת תיאטרון פותחת שער לתלמידים ולתלמידות להיכנס לתוך העולם הזה באמצעות לימודים עיוניים, צפייה, ובעיקר – התנסות מעשית.

מטרות מגמת התיאטרון הן:

  • העצמת התלמידים והתלמידות ופיתוח יכולות הביטוי העצמי.
  • פיתוח יכולות עבודת צוות ושיתוף פעולה יצירתי.
  • הכרות עם אמנות התיאטרון על כל מרכיביה.
  • הקניית הבנה, ידע וניסיון במושגי היסוד של תהליכי יצירת התיאטרון.
  • הקניית הבנה, ידע וניסיון במיומנויות היצירה של אמנות התיאטרון.
  • פיתוח יכולת לדון באמנות התאטרון ובקרתה כצופה וכצרכן תרבות פעיל.
  • טיפוח עצמאות מחשבתית ומעשית.

 

דרכי ההוראה במגמה הן:

הוראה עיונית- תולדות אמנות התיאטרון מהתקופה הקלאסית ועד ימינו, ניתוח מחזות, 

צפייה בהצגות בתיאטראות השונים והבנה מושכלת של תהליכי היצירה התיאטרונית ומנגנוניה.

התנסות אישית – לימוד מעשי והתנסות בשיטות משחק ובימוי שונות, במונולוגים, בדיאלוגים, בהפקה מלאה של מחזה, בתנועה, בפיתוח קול ובהצגה מול קהל.

חשוב לציין כי הלימודים העיוניים והמעשיים משתלבים זה בזה ותומכים זה בזה לאורך כל שנות הלמידה במגמה.

 

רמת הלימודים: 5 יחידות לימוד

בתכנית הלימודים:

  1. שפת התיאטרון.
  2. שיטות משחק ובימוי.
  3. ההפקה התיאטרונית ומרכיביה.
  4. פרשנות של מחזות מהקלאסיקה: טרגדיה וקומדיה.
  5. התאטרון המערבי במאה ה-20 וה-21.
  6. סוגיות חברתיות בדרמה הישראלית ובתיאטרון הישראלי.
  7. פיתוח קול ותנועה לשחקנים.

 

אופן ההערכה:

70% הערכה חיצונית, המורכבת מהפקה מלאה של מחזה והצגתו במסגרת עבודת חקר בשיטת P.B.L  (50%) וממבחן עיוני (20%). 

 

30% הערכה פנימית, המורכבת מאירועי הערכה המחולקים במהלך 3 שנות הלמידה (העלאת סצנות, עבודת חקר, תלקיט דו"חות צפייה וכיוצ"ב).

 

המיוחד במגמה:

מגמת התאטרון מאפשרת לכל תלמיד להיות מי שהוא בכיתה, ומי שהוא חולם להיות על הבמה. במגמת התאטרון הקול והגוף הם הכלים שלכם ליצירה, ולכן הלימודים תמיד מגובים בהתנסות מעשית. הלימודים במגמה משכללים את ההתבוננות שלכם על עצמכם ועל המציאות, מפתחים את החשיבה, את הדמיון, את היצירתיות ואת השליטה שלכם בגוף. המגמה מעצימה את התלמידים, עוזרת להם לפתח את הביטחון העצמי ומעניקה כלים לעמידה מול קהל. במגמה תלמדו גם על "מאחורי הקלעים" ותתנסו בתפקידי ההפקה השונים שקיימים בתאטרון – עיצוב תלבושות, תפאורה, מוזיקה, תנועה, דרמטורגיה, תאורה והפקה.  

ומעל הכל – מגמת תיאטרון היא בית בטוח שבו אפשר לגלות מי ומה את או אתה, וכמו כן היא חממה שבה תוכלו לטפח את היצירתיות שלכם ושלכן.

למי מתאים להצטרף למגמה?

לימודי התיאטרון מיועדים לתלמידים ולתלמידות אשר רוצים לגלות את עולם הבמה, צמאי דעת לחקור את עולם התיאטרון ולהתנסות בו, ולכל מי שרוצה "לשחק" בדרך לבגרות. 

 

מה נדרש מתלמידי ותלמידות המגמה?

נוכחות פעילה במהלך השיעורים, עריכת חזרות מחוץ לשעות הלימודים, הגשת מטלות בזמן, גילוי יוזמה ואחריות אישית ועבודה בשיתוף פעולה.

תנאי קבלה

הגשת מונולוג בע"פ והשתתפות בפעילות סדנאית ביום האודישנים (תאריך יימסר לנרשמים).

 

רכזת המגמה: שיר ברנדס shirbrandes@gmail.com  

נייד: 052-6119993

צוות המורים

  • שיר ברנדס

    רכזת מגמת תיאטרון
  • עודד אור

    מורה לתאטרון
  • סיוון לשם מור

    מורה לתאטרון