לקישור לחדר הזום בבית הפתוח לחץ כאן

תקשורת

"דור המסכים": מסכי מחשב, מסכי טלוויזיה, מסכי טלפונים ניידים ומסכים של משחקי מחשב. זמן הצפייה של אדם ממוצע במסכים ביום אחד עולה על הזמן הכולל של כל הפעילויות האחרות שלו. האם התכנים הויזואליים. הרבים שעוטפים אותנו משפיעים עלינו? על תפיסתנו את המציאות? משפיעים על התנהגותנו? על גיבוש הזהות שלנו? מה מניע את 'תרבות השפע'? (שפע של מה??) האם אנו מודעים לכוחם של פרסומת או קליפ? מהם 'גיבורי התרבות'? (האומנם גיבורים??) האם ישנה שקיפות במדיה או שמה מניפולציה ואפילו קונספירציה? מה הקשר בין "הון-שלטון-עיתון"? האם עדיין יש 'עיתונות לוחמת'? 

במגמת תקשורת תתקיים היכרות מעמיקה עם שלל אמצעי התקשורת המרכיבים את המפה בעידן של ניו-מדיה, ותביא לשימוש מושכל וצריכה ביקורתית של המדיה. הלימוד במגמת התקשורת מזמן אפשרות ייחודית לשלב לימוד עיוני לצד חווייתי, הומניסטי לצד אומנותי – יצירתי ויחדיו לקדם ערכים.

"מגמת תקשורת ואתם בסרט אחר". תלמידי המגמה יוצרים סרטים, לומדים להביע רעיון ואמירה אישית בדרך יצירתית ומקצועית ומעלים לדיון שאלות ותהיות בנושאים רבים.

"הטלוויזיה יכולה ללמד, יכולה להאיר עיניים: כן, אפילו לעורר השראה. אבל היא יכולה לעשות זאת רק אם בני אדם נחושים להשתמש בה למטרות אלה.  אחרת זה רק חוטים ואורות בקופסה. אנו נמצאים בקרב גדול ואולי מכריע כנגד בורות, אי סבלנות, ואדישות. הטלוויזיה יכולה להיות נשק יעיל בקרב זה".   אד מורו מחלוצי העיתונות המשודרת בארה"ב.

המיוחד במגמה

  1. במגמה שלנו "עובדים בצוות" – למידה ועשייה קבוצתית שמעצימה ומפתחת את אישיותו של היחיד.
  2.  במגמה שלנו מגשימים חלום – מי מאתנו לא חלם 'לעשות סרט' ? למידה מתוך חוויה ויצירה. 
  3. בוגרי המגמה יוכלו לעסוק בצבא באחת מיחידות דובר צה"ל השונות.
  4. בוגרי מגמה רבים ממליצים בחום: הלימודים במגמה חשפו בפנינו ידע-עולם וכישורי חיים שסייעו במסגרת הצבאית והאקדמית.

 

רמת הלימודים: 10/8 יחידות לימוד.

בתכנית הלימודים 

התכנית עוסקת בשני תחומי לימוד:

הראשון  – מקצוע מוביל "תקשורת וחברה"  ברמת לימוד של 5 יח"ל. מקצוע משלב מקצועות הנוגע בתחומי ידע רבים, מקצוע המכשיר את התלמידים להיות צרכני תקשורת ביקורתיים ורחבי – דעת.  הקניית כלי ניתוח, הערכה וביקורת על המידע הפורץ מערוצי התקשורת האלקטרוניים והכתובים והרשתות החברתיות. במרכז המקצוע עומדת חווית הצפייה בטלוויזיה ובמדיומים דומיננטים המשקפת ומעצבת את ההוויה התרבותית, החברתית והפוליטית בארץ. 

להלן פירוט חלק מהתכנים הנלמדים: חדשות, עיתונות כתובה – משודרת – אינטרנטית, ההיסטוריה של הטלוויזיה, רייטינג, חופש ביטוי בתקשורת, רב-תרבותיות, ריאלטי, צילום עיתונאי, אתיקה בתקשורת, קולנוע דוקומנטרי, וידאו-קליפ, ייצוגי מרכז – פריפריה, ייצוגי בני נוער, סאטירה, עיתונות, ספורט, פרסום, תקשורת ופוליטיקה. במקצוע זה נבחנים ברמה של 5 יח"ל במבחנים עיוניים המשולבים בלמידה מבוססת פרויקטים.

 

השני מקצוע התמחות "הפקות תקשורת" ברמת לימוד של 5 יח"ל או 3 יח"ל– המטרה להכשיר את התלמיד כך שיהיה באפשרותו ליישם את הידע במעשה היצירה. השאיפה היא לספק גירוי מתמיד שיעורר בקרב התלמידים רצון לחקור ולהתנסות בחוויה הקולנועית הדוקומנטרית.

 

 

להלן פירוט חלק מהתכנים הנלמדים: צילום, עריכה, סאונד, תסריטאות, בימוי, הפקה, תאורה, שפה קולנועית ועוד.  במסגרת לימודי המקצוע התלמידים יכתבו תסריטים, יצלמו, יפיקו, יביימו ויערכו וידאו-קליפים וסרטים דוקומנטרים.

במסגרת מקצוע זה יבחנו התלמידים ברמה של 5 יח"ל עפ"י הפרוט הבא:

פרוייקטון מעשי בכיתה יא' – הפקת סרט באורך 7 דקות. 

 פרוייקט גמר מעשי בכיתה יב' – הפקת סרט באורך 12 דקות המלווה בעבודת חקר מקיפה.

 

למי מתאים להצטרף למגמה?

מי שחלם תמיד ללמוד משהו אחר וחוויתי.

מי שרוצה ומחפש הזדמנות להכיר עולם שונה ואחר בבית הספר.

מי שרוצה להבין את עולם התקשורת.

מי שמחפש כלים מקצועיים שישרתו אותו בשעות הפנאי ובעתיד מקצועי.

מי שעולם הקולנוע והטלוויזיה מעניין אותו וחולם להתנסות בתהליכים המתרחשים בעולם זה.

 

תנאי קבלה

מוטיבציה גבוהה

נכונות להשקיע

ראש פתוח וחשיבה יצירתית

סקרנות

 

רכזת המגמה: תיקי הראל tikiwork1@gmail.com

 

צוות המורים

  • תיקי הראל

    רכזת מגמת תקשורת
  • אלינור בן-מאגי

    מורה לתקשורת